Terms & Conditions


Hos oss har du alltid

Frakt i hele landet til 99 kr i hele Norge.

–  14 dager full returrett
–  Garanti for sikker betaling
–  Ingen gebyrer for betalingskort


Priser

Prisene er oppgitt i NOK og inkluderer moms, 25 % dersom ikke annet er angitt. Bo Bedre AS reserverer seg for eventuelle feil som kan oppstå på grunn av tekniske feil. 

Betaling

Hos oss kan du betale med Visa og MasterCard. Transaksjonen vil ikke bli gjennomført før varen er sendt fra oss. Vi benytter 3D-Secure betalingsløsning som er verifisert av Visa og MasterCard og all informasjon foregår mellom deg og din bank. Vi registrerer ingen personlige opplysninger om din transaksjon. Kvittering vil sendes umiddelbart etter gjennomført betaling i vår nettbutikk. 

Levering/henting

Vi vet at du vil varene dine så raskt som mulig, og sender varene til deg så fort vi kan, aller helst samme dag eller innen 3 arbeidsdager. Våre sjåfører henter pakker alle arbeidsdager kl 10.00 og kl 15.00, slik at du kan få pakken hjem til deg så fort som mulig. Leveringstiden er normalt 2-3 virkedager. 

Forsendelse

Vi sender alle våre varer med Bring/Posten Norge. Ved større varer som enkelte lamper og møbler tilkommer det et ekstra fraktgebyr fra 100 - 600 kr per kolli. Enkelte småvarer f.eks en poster/smykke/etc, kan sendes som brevpost (uten sporing, du får hentelapp i posten). Ved kjøp av større varer som møbler kan frakt avtales og faktureres i etterkant. Våre faste sjåfører kan levere på døren i hele Norge, etter avtale. * Fast frakt gjelder kun i Norge, ikke Svalbard, Jan Mayen og resten av Europa, da følges postens egne satser med en grunnpris på 290 kr * Det er kjøperens ansvar å sørge for at den adressen som blir oppgitt ved bestillingen er korrekt. Dersom pakken ikke hentes innen 14 dager på postkontoret blir pakken sendt i retur til Bo Bedre AS og kjøper vil bli belastet med et gebyr på opptil 300 kr. Dersom Bo Bedre AS må sende pakken igjen p.g.a ukorrekt adresse eller ikke avhentet pakke, må du som kunde betale denne kostnaden. Husk å legge oss til din adressebok om du har gmail eller hotmail slik at hentemeldingen ikke legges i spamboksen. Alle bestillinger, der annet ikke er avtalt, sendes som brev eller postpakke og hentes på ditt lokale postkontor. Vi sender ut en e-post ved postinnlevering, der vi angir ditt kolli-id dersom pakken ikke sendes med brevpost. Dette gjør at du kan spore pakken på www.bring.no

Kundens plikter

Den som er registrert som kunde (18 års aldersgrense) hos selger, er ansvarlig for betaling av de ytelser selger eller selgers samarbeidspartnere leverer i henhold til nærværende vilkår. Det er kundens oppgave å sørge for at riktig leveringsadresse og mobilnummer blir opplyst. 

Reklamasjon

Dersom varen er skadet ved levering skal dette snarest meldes til oss og helst på ankomstdagen via e-post. Det er viktig at du gir en fullstendig melding til oss på eventuelle skader som er oppstått, slik at vi kan løse problemet så fort som mulig. Hvis varen er blitt skadet under transport, må du melde dette direkte til oss slik at vi kan finne en løsning. Send oss bilder av varen og emballasjen til post@bobedreas.no, sammen med ordrenummer og ditt fulle navn. Ta vare på både varen og emballasjen til du hører fra oss igjen, dersom våre leverandører ønsker varen i retur.

Angrefrist

Angrerettloven gjelder ved forbrukerkjøp. Hvis du angrer på kjøpet, kan du returnere dine varer i originalemballasjen slik at de er oss i hende innen 14 dager etter mottagelsen. Varer som sendes oss uten original emballasje vil ikke refunderes. Ved bytte er det viktig at forseglingen ikke er brutt. Gi oss gjerne beskjed på mail om at du ønsker å benytte deg av angreretten. Du har ansvaret for at returvarer når frem til oss i uskadet/komplett stand. Sørg derfor for at varene er forsvarlig innpakket, ikke fest tape og adresselapp direkte på originalemballasjen! Vi anbefaler at du sender returen som Norgespakke, da de er søkbare og forsikret i postgangen. Søkeinnstillinger og forsikring frafaller om du sender pakker som vanlig post - og postgangen vil ta lengre tid. Pakkene kan ikke sendes som bedriftspakke. Merk deg at returporto betales av deg som kunde. Vi henter ikke ut pakker som sendes til oss som oppkrav. Fyll ut angrerettskjemaet som vi sender deg på mail samme dag som vi postlegger din bestilling og legg denne ved i returpakken. Dersom vilkårene for angrerett er oppfylt refunderer vi varens pris. Vær oppmerksom på at kostnader ved retur av varer påfaller deg (jf. Angrerettloven § 15 første ledd). Ved angre av kjøp eller returnering av bestillingsvarer som f.eks. møbler, tepper og lamper, beregnes et returgebyr på 25 %.

Ekstra ordinære forhold

Selger er kun ansvarlig for tap for varen, dersom det er påvist feil eller mangler. Dette gjelder likevel ikke hvis selger godtgjør at mangelen skyldes forhold utenfor selgers kontroll, og som selger ikke med rimelighet kunne ventes å unngå eller overvinne følgene av. Selger er ikke ansvarlig for indirekte tap som følge av mangler med mindre tapet er voldt ved grov uaktsomhet eller forsett fra selgers side. Ved forbrukerkjøp kan ikke vilkårene være dårligere enn vilkårene i loven, jfr. Lov om forbrukerkjøp av 2002-06-21 nr. 34.

Endring i vilkårene

Selger forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.

Force majeur

Er selger forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Bo Bedre AS fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.

Taushetsplikt

Alle kundeopplysninger håndteres med stor diskresjon og kommer under ingen vilkår til å spres videre til utenforstående.